Strona głównaBlogBlack Friday - Czarny Piątek dotarł już do Polski. Czy ta tradycja się przyjmie?

Black Friday - Czarny Piątek dotarł już do Polski. Czy ta tradycja się przyjmie?

Polacy nie obchodzą Dnia Dziękczynienia. Nie przeszkadza to w promowaniu dnia, który następuje po nim. W Stanach Zjednoczonych właśnie tego dnia odnotowywane są największe obroty w handlu, spowodowane startem przedświątecznych promocji. Od kilku lat również w Polsce tradycja Black Friday zyskuje nowych zwolenników.
Black Friday - Czarny Piątek dotarł już do Polski. Czy ta tradycja się przyjmie? [© Melpomene - Fotolia.com] Czarny Piątek (ang. Black Friday) przypada tuż Dniu Dziękczynienia obchodzonym w Stanach Zjednoczonych w czwarty czwartek listopada. W ten dzień od wielu lat zakupów dokonuje ponad 100 milionów Amerykanów, zaś sklepy stosują specjalne jednodniowe obniżki i promocje. Wiele placówek jest także znacznie dłużej otwartych. Atrakcyjne ceny oraz bliskość świąt sprawiają, że czarny Piątek to rzeczywisty początek świątecznego . Sprzyja temu także przedłużony weekend - w wielu amerykańskich stanach "dzień o Święcie Dziękczynienia" jest również wolny od pracy - a potem przypada sobota i niedziela, co daje 4 dni wolnego. Szacuje się, ze tego dnia zakupy robi ponad 100 milionów Amerykanów.

Duży wpływ na kreowanie tradycji Czarnego Piątku mają media oraz zabiegi marketingowe samych sprzedawców. Od kilku lat czarny Piątek nie jest wyłącznie amerykańskim zwyczajem i rozprzestrzenia sie na inne kraje. Również w Polsce z roku na rok coraz więcej sklepów włącza się w promocję zakupowego szaleństwa tego właśnie dnia. Coraz więcej się też o nim pisze.

Od środy w prasie, Internecie (bez social media) i RTV opublikowano aż 2,6 tys. materiałów, nawiązujących do piątkowych wyprzedaży. Zdecydowana większość, bo aż 98 proc. to źródła internetowe. Informacje pochodzą głównie z mediów ogólnych oraz branżowych, które informują o zniżkach poszczególnych marek i przygotowanych atrakcjach - informuje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Najintensywniej zareagowały media społecznościowe - 5,7 tys. materiałów na Facebooku i Twitterze. Internauci zdecydowanie częściej pisali o Black Friday na Facebooku – 77 proc. przekazu. W sam piątek do godz. 12.00 zmonitorowano aż 1,7 tys. wpisów i komentarzy. Natomiast na Tweeterze 354 tweety.

Promocje z okazji Czarnego Piątku oferuje kilkadziesiąt sklepów internetowych. Niektóre z nich obowiązują przez cały weekend, a nawet w poniedziałek kiedy to przypada "internetowy czarny piątek" czyli Cyber Monday. Warto też pamiętać, że już 30 listopada kolejny - aktualnie do akcji tej zgłosiło się blisko 2300 sklepów internetowych. Zatem również w naszym kraju rozpoczyna się czas przedświątecznych okazji zakupowych.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Pola Nadziei
  • EWST.pl
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy